یزدفردا: معاون امور اقتصادی استانداری یزد: در هر شهرستانی چند نانوایی به عنوان پدافندی مشخص شد تا در مواقعی مانند قطع گاز بتوانند نان مورد نیاز مردم را با سوخت جایگزین تامین کنند.

به گزارش یزدفردا: شاه حسینی در نشست کارگروه آرد و نان استان یزد  با بيان اينکه موضوع آرد و نان از اهميت بسیار بالايي برخوردار است افزود: يکي از کالاهايي که دولت يارانه آن را قطع نکرده ، آرد است.

 شاه حسيني  با تاکيد بر تامين به موقع و باکيفيت آرد براي نانوايي هاي استان یزد  گفت: در شهرستانها، ارائه تسهيلات به نانوايي ها با جديت بيشتري صورت گيرد.
 
وي در خصوص تعيين قيمت، سهمیه و ساماندهي واحدهاي خشکه پز در استان یزد  افزود: در اين راستا مقرر شد کميته کارشناسي در اسرع وقت تصميم گيري کند.

شاه حسيني در مورد نانوايي هاي پدافندی در استان یزد  گفت: در هر شهرستاني چند نانوايي به عنوان پدافندی مشخص شد تا در مواقعي مانند قطع گاز بتوانند نان مورد نياز مردم را با سوخت جايگزين تامين کنند.
 
وي افزود: مقرر شد، چند نانوايي با مصرف آرد کامل در نقاط مختلف شهر با قيمت مصوب راه اندازي شود.

 وي، همچنين بر لزوم تامين نان بيمارستانها، دانشگاهها و واحدهاي بزرگ با تخصيص آرد و پخت نان در همان مجموعه ها تاکيد کرد.

شاه حسيني عنوان کرد: اگر تامين نان در استان با مشکل مواجه باشد  و در بحث عرضه و تقاضا نسبتي وجود نداشته باشد با اولويت و مشارکت نانوايي ها نسبت به راه  اندازي توليد نان انبوه در اولويت  اول و مرحله بعد نسبت به احداث کارخانه نان اقدام خواهيم کرد.
بررسي مباحث مرتبط با کيفيت نان در استان، نظارت بر عملکرد واحدهاي نانوايي و شناسايي واحدهاي متخلف ، بررسی علل تعطيلي غير مجاز برخي نانوايي ها و تامين سهميه برخي واحدهايي که با کمبود آرد روبرو هستند، از مباحث دیگر  اين نشست بود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا